Frågor och svar2020-11-16T14:54:29+01:00
Kan jag koppla en spirometer till Genia?2020-11-13T11:16:26+01:00

Genia kan ta emot information från flera enheter via Bluetooth. Tex. spirometer och våg. Du kan också lägga in dina värden manuellt i Genia.

Hur ändrar jag språk?2020-11-13T11:15:47+01:00

Genia finns på svenska, engelska och spanska. Du ändrar språk genom att byta språk på din mobil.

Finns Genia för Android?2020-11-13T11:01:53+01:00

Ja, Genia finns för både iPhone och Androidtelefoner.

Ladda ner på AppStore (iOS) och Google Play (Android).

Hur tar jag bort någon från mitt nätverk?2020-11-13T11:02:37+01:00

I Genia under inställningar>Mitt nätverk drar du med fingret till vänster på den person som du vill ta bort och väljer ”ta bort”.

Vad är Antibiotikakollen?2020-11-13T11:04:22+01:00

Antibiotikakollen är ett samarbete mellan alla CF Center i Sverige, Arbetsgruppen för Cystisk Fibros, Det nationella kvalitetsregistret CF, Riksförbundet Cystisk Fibros och Genia.

Den samlade kunskapen kring antibiotikaanvändningen är ett viktigt stöd för utvecklingen mot en bättre vård. Men läkarna har inte själva tillgång till all information. Det är bara du som patient som har hela bilden. Din koll gör skillnad.

Genom att lägga in dina behandlingar i Genia får du och ditt vårdteam ett bättre verktyg för att din vård ska kunna få bli så bra som möjligt. Detta är särskilt viktigt i samband med de nya terapier som nu kommer.

Hur hanteras min information i Genia?2020-11-13T11:06:46+01:00
  1. När du använder Genia så sparas din information först i din egna privata databas. Det kan t ex. vara information om behandlingar, hälsotillstånd och provtagningar som du lagt in i appen. Informationen hjälper dig att på ett enkelt sätt få översikt och hålla koll på din hälsa samtidigt som du kan kommunicera bättre med din familj.

    2. När du sen skickar in en rapport via Genia, t ex. inför ett vårdmöte, så hamnar den information du valt att dela hos din lokala vårdgivare. Vårdteamet får en samlad bild av din hälsa vilket gör att de kan förbereda sig bättre inför mötet. Ni får samtidigt förutsättningar för ett effektivare samarbete.

    3. Med ditt medgivande så skickas informationen vidare till det nationella CF registret. Data från registret används i forskning och utveckling för att även i framtiden kunna säkerställa en effektiv, trygg och bra vård.

    Informationen som du skickar från Genia är krypterad så att bara din lokala vårdgivare och CF registret kan ta del av den.

 

Har du fler frågor kring data och integritet är du välkommen att ringa oss:

08 745 56 00 eller skicka mail: hello@genia.se.

Hur byter jag lösenord?2020-11-18T13:30:10+01:00

Under inställningar i Genia klickar du på ”Min profil”. Här kan du byta lösenord.

Om du glömt ditt lösenord klickar du på ”Har du glömt ditt lösenord?” när du loggar in i appen och följer instruktionerna. Har du fortfarande problem att logga in är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig: hello@genia.se eller 08 – 745 56 00

Kan man ha flera barn med CF i appen samtidigt?2020-10-19T11:28:25+01:00

Idag är det inte möjligt att koppla fler än ett barn till varje konto.

Vad kostar Genia?2020-10-19T11:29:30+01:00

Genia är gratis.