MOBIL_LINJER.png
AEnB2UoKOZb9MlQkrfzVvsA417_kHJHOW1t0jBK5

Välkommen till Genia Support

 

Vad behöver du hjälp med?

Genia_personal.png

Kontakta oss gärna!
08-745 56 00, hello@genia.se

Skapa konto

Om du har Android:

1. Ladda ner Genia från Google Play.

 

2. Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att skapa ett konto.

       

Om du har iPhone:

1.Ladda ner Genia från AppStore och starta.

Observera att det är patienten som är huvudpersonen i Genia. Var noga med att skriva in patientens uppgifter där så efterfrågas. 

 

Google_play_SV_50px.png
App_store_50px.png
 
 

Hälsokollen

Fyll i Hälsokollen så ofta du vill, den är till för dig. Ett tips är varannan vecka. Frågorna är anpassade efter din diagnos. Det tar bara 1 min.

1. Klicka på fliken med Hälsokollen i skärmen "Läget".

 

2. Svara på frågorna.

 

3. Tryck på klar!

 

Inför dina vårdmöten kan du välja att skicka med dina Hälsokollar i din rapport. 

 

På vårdmötet har du och ditt vårdteam tillgång

till en helhetsbild av hur du har mått

de senaste 6 månaderna. 

MOBIL_LINJER.png
 

Antibiotikakollen

För diagnosen Cystisk Fibros

1. Gå till ”Behandlingar” (längst ner till vänster på skärmen). Klicka på ”Antibiotikakollen”.

2. Klicka på ”Period” och välj en period, fram till dagens datum, som du vill bekräfta. Genom att bekräfta en period får du bra översikt, både på de dagar du haft antibiotika och de dagar du varit utan. (1 januari 2020 är det tidigaste startdatumet).

3. Om du har behandlingar under perioden som behöver bekräftas så har de nu en grön bekräfta-knapp. Klicka på dem och svara på frågorna. Klicka på spara.

4. Klicka på ”Bekräfta period”. Om periodknappen inte är grön innebär det att du fortfarande har behandlingar som behöver bekräftas.

Klart!

Obs. När du skickar in en rapport till vården så följer din antibiotikadata med. Om du även vill att information om hur du upplevt effekten av dina behandlingar ska följa med rapporten, klicka i ”Upplevd behandlingseffekt” på sista sidan i rapporten, innan du skickar.

Behandlingar

Under ”Behandlingar” (längst nere till vänster på skärmen) lägger du in dina behandlingar i din egen medicinlista.

1. Klicka på ”Behandlingar”

 

2. Klicka på ”+” uppe i högra hörnet på iPhone eller Grönt ”+” på Android.

 

3. Välj behandling. Hittar du inte din medicin i listan, klicka på ”sök medicin”

 

4. Välj startdatum och behandlingens längd. Om behandlingen är längre än 30 dagar kan du förlänga den ytterligare max 30 dagar. Du kan förlänga behandlingen först efter att du sparat den.

 

5. Välj om du vill ha en påminnelse när det är dags att ta din medicin.

6. Klicka på ”Spara”. Klart!

 

 

Avsluta eller ta bort behandling

 

Om du vill avsluta en pågående behandling klickar du på behandlingen och väljer därefter att avsluta den. Du väljer sen vilket datum du vill avsluta behandlingen. Dagens datum är förvalt.

 

Om du vill ta bort behandlingen drar du behandlingen till vänster med fingret och väljer ”Radera”. Du kan också klicka på behandlingen i listan och klicka på ”Ta bort behandling”.

 
BEHANDLINGAR_edited.png

Skicka rapport inför ett vårdmöte

Inför ditt vårdmöte kan du skicka en rapport med den information som du vill dela med vården.

 

1. Klicka på "Rapporter” i nedre menyraden.

 

2. Klicka på ”+” (iPhone – övre högra hörnet, Android – gröna knappen).

 

3. Välj när du ska ha ditt vårdmöte och klicka på ”Skapa”. (I vissa fall kan du också behöva välja vilken typ av möte du ska ha.)

 

4. Om du är med i Antibiotikakollen kommer du att bli ombedd att bekräfta dina behandlingar fram till dagens datum (se även Antibiotikakollen – bekräfta period och behandlingar). Du kommer tillbaka till din rapport genom att klicka på ”Rapporter”.

5. Svara på de frågor som du vill svara på.

Innan du skickar din rapport kan du välja vilken information du vill bifoga.

 

6. Klicka sen på ”Skicka”.

 
VÅRDMÖTE

Nätverk

Under Inställningar>Mitt nätverk klickar du på knappen ”Bjud in” uppe till höger. Du får nu en kod som du ger till den person som du vill ansluta till ditt nätverk.

 

Koden används när den person som du vill ha med i ditt nätverk skapar sitt konto. Om personen redan är användare i Genia måste du ta kontakt med oss så hjälper vi dig att lägga till användare i ditt nätverk.

08-745 56 00, hello@genia.se

Ta bort någon från mitt nätverk

  1. Gå in i ”inställningar”.

  2. Välj ”Mitt nätverk

  3. Dra med fingret till vänster över den användare som du vill ta bort från ditt nätverk.